Virtuele evenementen: zullen ze populair blijven

Geplaatst op 12 november 2021, om 11:57 uur

Regio – Virtuele evenementen zijn tegenwoordig een geweldige manier om engagement op te bouwen met een wereldwijd publiek.

De Coronacrisis heeft de online wereld een enorme boost gegeven. In 2020 namen bijvoorbeeld virtuele evenementen een hoge vlucht omdat er toen gewoon geen alternatieven waren. Bijna alles ging in dat jaar online. Maar wat zal er gebeuren als bedrijven weer een keuze hebben, en dus ook voor fysieke evenementen kunnen kiezen? Wij denken dat virtuele evenementen populair zullen blijven, en leggen hieronder uit waarom. Waarom virtuele evenementen zullen blijven bestaan

Geen tijdelijk fenomeen
Virtuele evenementen, waaronder ook bijvoorbeeld live casino spellen, waren al voor de pandemie populair. Wat we hiermee willen zeggen, is dat we dus niet te maken hebben met een tijdelijk fenomeen. Zo was de virtuele evenementenindustrie in 2019 zo’n 78 miljard dollar waard, en van 2020 tot 2027 zal er sprake zijn van een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 23,2%.

Over live casino spellen gesproken: ook deze worden steeds vaker aangeboden door gokspel aanbieders. In live casino’s wordt er gestreamd in real-time waarbij echte dealers interacteren met live casino spelers. Je kunt dan al jouw favoriete casino spellen, zoals Roulette en Blackjack, live spelen vanuit het comfort van je huis. Er zijn steeds meer betrouwbare online casino’s die gratis spins aanbieden aan nieuwe (en overigens ook bestaande) klanten. In sommige gevallen is registreren genoeg om de bonus te ontvangen, en hoef je niet eens meteen geld in te zetten. In andere gevallen moet je wel eerst een storting doen. Maak gebruik van het handige overzicht om erachter te komen welke online casino’s dit soort gratis bonussen weggeven.

‘Stay at home’ economie
Behalve dat virtuele evenementen ook voor de pandemie populair waren, is een andere reden waarom dit soort evenementen zullen blijven bestaan, dat de manier waarop we leven aan het veranderen is. We neigen steeds meer naar een ‘blijf-thuis’ economie. Veel werknemers zullen namelijk thuis blijven werken en dus niet teruggaan naar kantoor. En in onder andere de detailhandel worden steeds vaker mensen thuis benaderd. Er worden constant nieuwe manieren gezocht om mensen tegemoet te komen in hun eigen omgeving. Virtuele evenementen zijn hiervoor dus perfect.

Virtueel = kosteneffectief

Veel bedrijven ontdekken daarnaast dat ze met behulp van virtuele evenementen meer mensen kosteneffectief kunnen bereiken. Virtuele evenementen organiseren wordt steeds toegankelijker
Ook ontstaan er steeds meer hulpmiddelen voor bedrijven om virtuele alternatieven te organiseren. Bovendien kun je virtueel meeslepende ervaringen creëren, met behulp van onder andere virtual reality, augmented reality, livestreaming en video. Zo kun je met mensen op een grote schaal contact leggen, via laptops, telefoons en tablets.

Voorspellingen

Voorspellingen door professionals voor virtuele evenementen laten een groei zien van 40,37% tot het einde van dit jaar (2021). De marktimpact na de Covid crisis zal neutraal blijven, omdat iedereen onderhand wel weet wat de voordelen zijn van virtuele evenementen. Daarnaast wordt er voorspeld dat het Noorden de grootste bijdrage zal leveren met een groei van 29%.

Ook voorspellen experts dat er in de toekomst een – wellicht verbazingwekkende – combinatie zal plaatsvinden van fysieke evenementen met virtuele evenementen.

Reacties

reacties