Buitenschoolse opvang ontruimd na melding van gaslucht met 60 kinderen

Geplaatst op 24 juni 2026, om 16:47 uur

GRONINGEN – Een buitenschoolse opvang aan het Koerspad in Groningen is ontruimd nadat er een mogelijke gaslucht werd geroken. Uit voorzorg werden ongeveer 60 kinderen en 7 medewerkers naar buiten gebracht.

De brandweer rukte uit om het gebouw te controleren en verrichtte metingen in het pand. Daarbij werd geen gaslek of andere gevaarlijke stof aangetroffen. Om eventuele hinderlijke lucht te verwijderen, werden ramen en deuren opengezet om het gebouw te ventileren.

Nadat de brandweer had vastgesteld dat er geen gevaarlijke situatie aanwezig was, konden de aanwezigen het gebouw weer in. Er raakte niemand gewond.

U kunt ons voortaan ook volgens via Whatsapp! https://whatsapp.noordernieuws.nl

Foto’s: NoorderNieuws