Image default
Friesland

Legoblokje blijkt oorzaak van brand in zorginstelling

Drachten – De brandweer is vrijdagavond rond kwart over zeven uitgerukt voor een brand in zorginstelling de Peppel aan de Houtzaagmolen in Drachten.


Tijdens het spelen met Lego was een blokje terecht gekomen in een hete lamp. Omdat dit ging smeulen ontstond er rookontwikkeling in de woning waarna het alarm af ging en de brandweer werd ingeschakeld.

De brand was snel onder controle en na het ventileren van de woning konden de brandweerlieden dan ook snel weer terugkeren naar hun kazerne. Ontruiming bleek niet noodzakelijk.

Dit kan u ook interesseren:

Vreemde lucht hielden brandweer en RIVM uren lang bezig in Grou

Gevaarlijke stof Picrinezuur ontdekt bij Philips Drachten, EOD brengt dit tot ontploffing

Opnieuw autobrand in Drachten

error: Deze content is beveiligd!