Image default
Friesland

Defensie haalt klachtennummer uit de lucht vanwege ‘onverstaanbare Friezen’

Drachten – Wie klachten heeft over de grote militaire oefenoperatie Falcon Autumn krijgt bij de klachtentelefoon van Defensie geen medewerker meer aan de lijn.


Volgens RTV Drenthe zou dat te maken hebben met ‘onverstaanbare Friezen’. Defensie heeft gekozen om het telefoonnummer voor klachten direct door te schakelen naar voicemail. Een deel van de klachten kwam namelijk uit Fryslân en dat leverde een taalbarrière op met de telefonisten van Defensie. Defensie oefent al een aantal dagen op het vliegveld in Drachten.

“Onze medewerkers konden tijdens deze gesprekken te weinig informatie krijgen”, zegt een woordvoerder van Defensie. Mensen kunnen nu alleen nog klachten achterlaten via de voicemail of het klachtenformulier op de website van Defensie. Of de telefonisten weten dat de meeste Friezen ook Nederlands kunnen spreken, is niet bekend.

Dit kan u ook interesseren:

Brandweer voorkomt erger bij brand in rietendak bij Warten

Uitslaande brand lastig te bereiken voor brandweer in Ureterp

Brandweer weet erger te voorkomen bij grote brand in Hoornsterzwaag

error: Deze content is beveiligd!